Prowadzenie sklepu internetowego może wydawać się banalną sprawą. Nie każdy jednak wie, w jaki sposób można szybko zwiększyć sprzedaż w internecie. Skupmy się zatem na wszystkich najważniejszych kwestiach wpływających na większy zysk z obszarów online.
Obierz kierunek i zaprojektuj plan działania
Dobry plan do podstawy sukcesu. Określ cel działania, odpowiadając sobie na pytanie – po co ktoś miałby kupić Twój produkt bądź usługę. Nie zapomnij przy tym określić grupy docelowej. To ważne — co chcesz komunikować i komu. Zawsze wychodź od problemu, jaki chcesz rozwiązać i korzyści, za które ktoś miałby zapłacić. Bez opracowania celu i grupy docelowej w zasadzie nie będzie możliwe dobre wykonanie kolejnych punktów.
Stwórz strategię działania skutecznego zwiększania sprzedaży
Stwórz strategię działania
Jak skutecznie pozyskać klienta? Postaraj się ulepszyć jego życie. Rozwiąż jego problem. Najlepszą strategią jest ta, gdzie obie strony są wygrane. WIN-WIN – ty zarabiasz, Klient czuje wdzięczność. Jak tego dokonać? Obierz w strategii 4 kroki, które należy wykorzystywać;
- Poznaj mnie
- Polub mnie
- Zaufaj mi
- Zapłać
Opracuj Media Plan
Gdy już uda Ci się określić działania, grupę docelową i strategię podejścia do klienta, łatwiej Ci będzie opracować media plan dla Twoich kampanii reklamowych. Osoby współpracujące z naszą Agencją Interaktywną otrzymują wsparcie na każdym etapie przygotowania działań marketingowych. W media planie zawieramy informacje dotyczące wykorzystywanych kanałów marketingowych oraz komunikacyjnych, formatów reklamowych, grup odbiorców, treści reklamowych, a także wydawców w zależności od formy reklamy.
Zobacz także: Jak przygotować się do współpracy z Agencją Interaktywną?
Zadbaj o swojego sprzymierzeńca, jakim jest pozycjonowanie
Stworzenie dobrej oferty wiąże się z odpowiednim przedstawieniem jej na stronie internetowej lub w sklepie. Dobrze zoptymalizowane opisy pod względem SEO pomagają wyszukiwarkom zwiększać Twoją widoczność. Samo pozycjonowanie jest dość szerokim pojęciem, bo obejmuje naprawdę całkiem sporo różnych działań, które należy wykonywać bez ustanku. Dzięki temu będziesz w stanie wybić się ze swoją ofertą w wynikach wyszukiwania.
Zorganizuj pełną automatyzację
Nic tak nie cieszy dobrego przedsiębiorcy, jak zadowolony klient. A kiedy on taki będzie? No oczywiście wtedy, gdy poczuje się zaopiekowany i sprytnie obsłużony. W takich procesach niezbędne jest wykorzystanie automatyzacji działań (mailingi, powiadomienia, newslettery).
Przygotuj skuteczny marketing zwiększania sprzedaży
Choć przyjęło się, że marketing nie sprzedaje, to tak naprawdę bez niego sprzedaż jest w zasadzie niemożliwa. Dlatego jednym ze sposobów na zwiększenie sprzedaży jest dobór odpowiednich działań marketingowych. Budowanie brandingu, prowadzenie kampanii zwiększającej świadomość marki to zadanie na lata! Skutecznie w tym pomagają wszelkie działania digitalowe – wykorzystanie Mediów Społecznościowych i płatnych kampanii reklamowych
Zobacz także: 7 sposobów na skuteczną promocję online
Wypracuj odpowiednią komunikację
Klienci w dzisiejszych czasach chcą mieć możliwość szybkiego rozwiązywania problemów i wątpliwości. Niezbędne staje się więc korzystanie z wszelkiego rodzaju wtyczek do czatów zamieszczanych na stronach oraz formularzy kontaktowych.
Wykorzystaj Cross-selling i Up-selling
Proponuj klientom dosprzedaż do transakcji dodatkowych rozwiązań. Podobnie jak cross-selling, up-selling ma za zadanie zwiększyć przychód z transakcji (celem jest zwiększenie wartości na jednym produkcie lub usłudze przez zaproponowanie droższej, lub pełniejszej opcji).
Posłuż się opiniami klientów
Prezentuj opinie klientów, które zwiększają i wzbudzają zaufanie.
Trzymaj się zasady – im szybciej, tym lepiej
Bez zbędnych formalności i jak najszybciej – tak właśnie lubimy kupować przez internet. Jeśli nie da się sprzedaży zamknąć w 1 kliknięciu, to zrób ją w maksymalnie 3. Skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży w Internecie jest jej maksymalne uproszczenie. Ogranicz się zatem do funkcji – dodanie do koszyka ->wypełnienie krótkiego formularza zapisu-> przejście do bramki płatności. Tyle, jeśli chodzi o sam proces sprzedaży. Potem powinna zadziałać już sama automatyzacja, która zajmie się klientem.