Gdzie reklamować się w necie? Bądź tam, gdzie twoi klienci! Tam, gdzie są ludzie, którzy właśnie stoją w kolekcje do kasy. Albo tam, gdzie właśnie leżą wieczorem na kanapie. Ukradnij wolne chwile tym, co są w pracy i siedzą przed komputerem. Tym, co w internecie skrolują fejsa i świat przesłaniają im social media. A także tym, co śledzą ważne wiadomości lub robią właśnie zakupy online
Co zyskasz na wykorzystaniu digital marketingu? Rodzaje skutecznych kampanii reklamowych w marketingu online
Generalnie większość dostępnych systemów jest tak zbudowana, abyśmy mogli tworzyć kampanie na podstawie poszczególnych celów:
⦁ Zasięg – to budowanie świadomości wśród nowych odbiorców;
⦁ Ruch – możesz skierować odbiorców do konkretnego miejsca na stronie internetowej;
⦁ Wyświetlenia video – gdy chcesz zbudować społeczność osób naprawdę zainteresowanych twoją usługą czy produktem;
⦁ Pozyskanie leadów – jako świetna opcja do budowania bazy potencjalnych klientów;
⦁ Aktywność – wzbudzisz zainteresowanie, a nawet wpłyniesz na lepsze utrzymanie relacji;
⦁ Konwersje na zakup – niezły sposób, aby precyzyjnie skierować klientów do miejsca zakupów.
System reklamowy Meta for Business
⦁ Facebook Ads
⦁ Instagram
⦁ System Audience
System reklamowy Facebooka daje olbrzymie możliwości dotarcia do odbiorców. Pomaga w tym remarketing z wykorzystaniem baz klientów lub osób odwiedzających stronę za pomocą Pixela Facebooka.
Nie dość, że Facebook ma świetne targetowanie grup, to w dodatku dość precyzyjnie potrafi trafić do osób zainteresowanych twoją marką. Umie określić na podstawie np. Reakcji na wydarzenie, na obejrzenie danego video czy aktywności w aplikacji, kto co lubi. Na tej podstawie da ci nawet wybraną grupę osób najbardziej podobnych odbiorców to tych, których już posiadasz.

Mam czasami wręcz wrażenie, że Facebook wie o nas wszystko i to właśnie dlatego świetnie radzi sobie z reklamami. Niestety, choć System reklamowy Meta for Business to zarówno Facebook, Instagram jak i cały system audience wychodzący poza tradycyjnego walla, jest jeden minus tej zabawy. Trzeba umieć odnaleźć te wszystkie możliwości, odpowiednio je zastosować oraz wykorzystać.
Odbiorcy Social Mediów raczej rzadko lubią, gdy sprzedaje im się coś wprost. A już na pewno wyczują “złe zamiary” od osoby czy firmy, której totalnie nie znają. Dlatego umiejętność sprzedaży przez social media jest warta każdych pieniędzy.
Co minutę 400 nowych użytkowników rejestruje się, aby dołączyć do Facebooka.
Użytkownicy Facebooka generują 4 miliony polubień co minutę.
Google Ads
System Adsów od Googla, choć powstał dawno temu, to obecnie w niewielkim stopniu przypomina te dawne Adwordsy. Raczej bardziej przypomina system Meta, choć daje nieco inne możliwości.
Przede wszystkim potrafi wyłapać w sieci wszystkich tych, którzy mogą poszukiwać to, co masz ty. Nawet jeśli nie posiadasz specjalnie wypozycjonowanej strony, to płacąc odpowiednio wiele, możesz dokonać bezpośredniej sprzedaży.
Czy Google Ads może być alternatywą dla reklamy w Social Mediach? I tak i nie. Raczej preferowałabym łączenie różnych systemów reklamowych i wykorzystywanie ich odmiennych potencjałów.
Google Ads również potrafi precyzyjnie określić osoby, które np. odwiedziły twoją stronę, czy były w twoim sklepie. Nawet możesz dotrzeć do osób zainteresowanych konkurencją czy do tych, które odwiedzają strony konkurencji.

Google ADS to oprócz reklam tekstowych czy banerowych także reklama wideo. To właśnie w tym systemie możesz szukać odbiorców na YouTubie czy ogólnie w internecie.
Niewątpliwą zaletą korzystania z Google Ads jest możliwość połączenia działań z innymi narzędziami Google np. Google Analytics, Google Tag Manager czy Google Merchant Center.
LinkedIn Ads
Na polskim rynku to stosunkowo nowy system reklamowy. Korzystają z niego przede wszystkim marki stawiające na biznesową reklamę kierowaną do profesjonalistów, ekspertów i wszelkiej maści specjalistów. To miejsce, w którym warto pokazać swój biznes, a nawet zacząć tworzyć wkoło niego zaangażowaną społeczność.

LinkedIn Ads początkowo był dość drogim systemem. Na szczęście na chwilę obecną ceny reklam wydają się być znacznie lepiej dostosowane do polskich warunków. Tutaj również możemy działać na świadomość klienta, na odwiedziny witryny, wyświetlenia filmu wideo czy też na aktywność oraz poszukiwanie kandydatów. Wszak LinkedIn początkowo był typowym portalem zbierającym CV kandydatów. Teraz należy do grupy coraz ważniejszych Social Mediów skupiających ekspertów z różnych branż.


E-mail marketing
To wciąż najskuteczniejsza forma sprzedaży, ale i szansa utrzymania pozytywnych relacji z klientami. Użytkowników korzystających z poczty mailowej jest wciąż więcej niż samych posiadaczy Facebooka czy Instagrama. E-mail marketing pozwala też dokładnie określić, do kogo chcesz napisać reklamę i jaki będzie zawierać komunikat. Do tego wszystkiego w oparciu o maile można zaplanować bardzo sprawną automatyzację sprzedaży.
Dalej zastanawiasz się, jakie są rodzaje skutecznych kampanii reklamowych w marketingu online? Tak naprawdę możliwości wykorzystania kampanii online są bardzo szerokie. Najlepiej sprawdza się tutaj strategiczne podejście, które pozwala wykorzystać różne kanały. Dzięki temu można uzupełniać działania i docierać do różnych odbiorców na wszelkie możliwe sposoby. W naszej agencji bardzo często staramy się ułożyć strategię rozwoju danej marki wraz z wykorzystaniem kampanii online.
Zobacz także: 7 sposobów na skuteczną promocję online
Agencja PJK specjalizuje się w skutecznym dotarciu do odbiorców online. Chętnie dodamy skrzydeł Twojemu biznesowi.