Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? A może twój biznes działa stacjonarnie, ale zdajesz sobie sprawę, że teraz w internecie można wszystko? Bez względu na to, czy działasz lokalnie, czy globalnie, te sposoby na skuteczną promocję online są teraz niezbędne, aby zwiększać zasięgi i bazę klientów.
Według raportu „Digital 2021” na całym świecie jest obecnie 4,2 miliarda użytkowników mediów społecznościowych. Liczba ta wzrosła o 490 milionów (czyli ponad 13%) w ciągu ostatnich 12 miesięcy, do czego mogła przyczynić się także pandemia.
W naszej agencji zajmujemy się wszystkimi działaniami, uskuteczniając promocję online.
1. Szybka strona www to pierwszy warunek na skuteczną promocję online.
Strona www twojej firmy powinna być jak Rzym, do którego prowadzą wszystkie drogi. To właśnie tu jest miejsce na kumulację odwiedzających twoją firmę, czy to z mailingów, czy z kanału YT, czy też tych z social mediów. Wszystkie zewnętrzne kanały, za pomocą których ściągasz na stronę swoich odbiorców, mają pomagać zwiększać zasięgi. Jednak to twoja strona internetowa jest głównym lądowiskiem i miejscem, które ostatecznie “sprzedaje”. Pamiętaj, że social media są kanałami zewnętrznymi, na które nikt z nas nie ma żadnego wpływu. W zasadzie tylko o polityce działania własnej strony możemy decydować my sami.
Warunki szybkiej strony www:
- Odpowiednio dobrana domena. Choć od tego powinniśmy zaczynać, to wiele osób najpierw wymyśla nazwę, potem logo, a na końcu sprawdza, czy domena z daną nazwą jest w ogóle…dostępna. Odpowiedni wybór domeny jest bardzo ważny, gdyż odzwierciedla charakter firmy, ale też stanowi jeden z elementów wizerunku w sieci. Tu nie warto oszczędzać i lepiej postawić na rozszerzenie domeny z .pl. Już na tym etapie warto myśleć przyszłościowo, aby wziąć pod uwagę nazwę, która będzie pasować do firmy, ale i da się łatwo pozycjonować.
- Szybki hosting. Usługa polegająca na udostępnianiu przed dostawcę przestrzeni i usług na serwerze, stale podłączonym do internetu. Najpopularniejszymi usługami w ramach hostingu jest serwer stron www, poczta e-mail, FTP i bazy danych. W przypadku hostingu bardzo ważna jest jego wydajność. Pewnie, że nie warto przepłacać, za usługi, z których się nie skorzysta (np. Kreator stron), ale trzeba brać optymalne rozwiązania. Wydajność serwera i hostingodawcy jest gwarantem dobrego user experience, a także wysokich pozycji strony w wyszukiwarce, co ułatwia promocję online.
- Kreator stron czy warto? W internecie nie brakuje kreatorów, pomagających w prosty sposób zbudować pięknie wyglądającą stronę. Można to zrobić czasem za darmo. W czym jest haczyk? Ano w tym, że zazwyczaj jak chcesz mieć szybką stronę na wyłączność, to zazwyczaj nie uda się tego zrobić z darmowym kreatorem stron. Przeważnie trzeba wykupić pakiet premium, aby dostać możliwość dodania własnej domeny. A bez tego nie ma szans na prawidłowego pozycjonowanie strony i wzmacnianie promocji online. Większość osób znająca się na stronach internetowych nigdy nie poleci takiego rozwiązania osobie, która myśli na poważnie o budowaniu swoje marki. Inwestując w coś tak ważnego, jak strona internetowa, trzeba brać pod uwagę późniejsze potrzeby. Dlatego warto postawić na dobrze zaprojektowaną stronę www, którą można łatwo optymalizować pod wyszukiwarki oraz bez problemu rozwijać. Rozbudowywać i dostosowywać do własny potrzeb promocji online.
- Odpowiednia struktura budowy strony. Każdy chce mieć „ładną” stronę internetową. Niestety na wyglądzie przygoda z projektowaniem dopiero się zaczyna 😉 Podczas planowania i projektowania strony internetowej, jednym z ważniejszych aspektów, na który trzeba zwrócić uwagę to teksty, które się tam pojawią. Dobra agencja interaktywna już na samym początku pomaga zaplanować wygląd, teksty na stronie, grafiki, ale i frazy kluczowe, na które chcesz się pozycjonować. Cena stworzenia takiej strony często zależy od trudności wykonania i ilości pracy. Ważna też jest jej budowa. Czy to ma być prosta strona z kilkoma podstawowymi zakładkami, czy rozbudowany portal lub sklep internetowy? Jedno jest pewne im więcej, tym drożej. Warto, aby strona była przyjazna dla ludzkiego oka, wygodna w użyciu, ale też dopasowana do robotów wyszukiwarek, których odwiedziny są tak bardzo potrzebne.
- Połączenie z social mediami promowanie online. Na stronie www polecamy zamieszczać odwołania do profilu na Facebooku, Instagramie, Twitterze, TikToku czy LinkedIn. To też dobre miejsce do pochwalenia się swoim kanałem na YouTube czy Podcastem. Warto pojawiać się w różnych miejscach i pokazywać na stronie swoją działalność. Umieszczenie przycisków ułatwiających widzom dzielenie się treścią będzie strzałem w dziesiątkę!
2. E-mail marketing.
E-mail marketing wykorzystuje do komunikacji pocztę elektroniczną. Głównymi celami e-mail marketingu jest tworzenie i podtrzymywanie relacji z klientami oraz sprzedaż. Wciąż wszystko wskazuje na to, że to waśnie mailingi są jedną z najskuteczniejszych form domykania sprzedaży.
Zalety e-mail marketingu:
- Stosunkowo niskie koszty promocji online.
- Łatwość przekazu.
- Szerokie możliwości doboru grupy docelowej.
- Łatwość mierzenia efektów i skuteczności.
- Szeroki wybór narzędzi, które dają możliwości nie tylko wysyłki mailingów, ale również newsletterów. Do tego można dołączyć wszelkiego rodzaju wyskakujące okienka czy inne formularze zbierające zapisy.
Nigdy nie zostawiajmy użytkownika bez możliwości pozostawienia swojego adresu e-mail. To świetny sposób na stworzenie własnej bazy potencjalnych klientów lub osób zainteresowanych twoją marką. Dzięki e-mail marketingowi możesz z tzw. zimnych kontaktów stworzyć prawdziwie zaangażowaną społeczność.
3. Pozycjonowanie strony SEO
- Pozycjonowanie strony jest procesem, którego głównym celem jest zwiększenie widoczności domeny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Stronę można pozycjonować organicznie na wybrane frazy kluczowe. Działania te polegają na optymalizacji elementów strony. W zakres SEO wchodzi także budowania zaplecza backlinków (link building). Na pozycjonowanie składają się liczne procesy i jest to działanie długoterminowe dotyczące działań przeprowadzanych zarówno w samej witrynie, jak i poza stroną.
Do działań off-site należy pozyskiwanie wartościowych linków przekierowujących do naszej witryny. Natomiast zabiegi w zakresie strony www dotyczą optymalizacji wszystkich publikowanych treści, kodu strony oraz wprowadzanie działań UX (User Expierience).
4. Reklama w Google ADS.
- Google jest wszędzie tam, gdzie ludzie szukają informacji na dany temat. Temat ten przez Google postrzegany jest jako fraza kluczowa. Reklama może pojawiać się w Google w chwili, gdy użytkownik szuka produktów lub danych usług. Google oferuje szeroki wybór reklam w różnej formie – tekstowa, banery, video. Reklama rozliczana jest między innymi w modelu CPC, CPM, CPV czy ROAS. Reklamodawca decyduje o budżecie, słowach kluczowych, treści reklam i miejscach docelowych, w których reklama będzie się wyświetlać.
Dzięki dobrze uruchomionej kampanii w Google Ads możesz zwiększyć ilość wizyt na stronie, spotęgować sprzedaż w sklepie online, uzyskać więcej połączeń telefonicznych czy też zwyczajnie pogłębić świadomość na temat twojej marki.
5. Reklama na w Social Mediach
- Przede wszystkim prowadzenie profili na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy LinkedIn staje się wymogiem współczesnego marketingu, czy to w małej firmie, czy też dla dużej marki. Koniecznością biznesową jest budowanie społeczności wokół swoich produktów za pomocą social mediów. Dobrej jakości treści są udostępniane, lajkowane i komentowane. Takie działania, choć uważane za organiczne, są bardzo wymagające, ale możesz mieć pewność, że przekładają się na wyniki finansowe.
Warto też tworzyć atrakcyjne treści reklamowe, które przykują uwagę nowych odbiorców. Social Media dają dzisiaj w zasadzie nieograniczone możliwości uruchamiania płatnych kampanii. A co ważne, w świetny sposób pomagają targetować odbiorców. Dzięki temu możesz świetnie wygenerować ruch na stronie, promować produkty online i usługi oraz poprowadzić kampanie LeadAds.
Raport „Digital 2021” pokazuje, że typowy użytkownik mediów społecznościowych spędza w nich 2 godziny i 25 minut.
Jak sytuacja rysuje się w naszym kraju? Według raportu „Digital 2020: Poland” w Polsce najpopularniejsze medium społecznościowe to YouTube. Korzysta z niego 92% internautów. Kolejno znajduje się Facebook z wynikiem 89% oraz jego komunikator, czyli Messenger (72%). Zaraz za nimi plasują się Instagram – 55%, WhatsApp – 45% i Twitter – 35%.
Polska nie jest obecnie rekordzistą, jeśli chodzi o czas spędzony w social mediach, ale coraz bliżej nam do światowej czołówki. Najwięcej korzystamy z Facebooka oraz Instagrama, bo średnio ponad 50 minut dziennie. YouTube jest także bardzo wysoko w rankingu, bo zabiera nam średnio 40 minut.
Publikacja „Digital 2021” podaje, że Polacy spędzają średnio około 2 godzin w ciągu dnia we wszystkich mediach społecznościowych. Najczęściej przeglądamy je na smartfonach. Badania wskazują, że 75% osób czekając w kolejce w sklepie, scroll uje swoje tablice.
6. Skuteczny Plan Marketingowy w Promocji Online.
Bez dobrego planu jak bez ręki. Nie ważne czy prowadzisz małą firmę, czy dużą, powinieneś posiadać strategię działania na najbliższe miesiące, a nawet i lata. W naszej agencji interaktywnej uważamy to za niezbędny czynnik działający na skuteczną promocję online. Zazwyczaj, gdy siadamy z klientem do układania planu marketingowego, staramy się odpowiedzieć na poniższe punkty. Skuteczny plan marketingowy powinien zawierać:
- Cele marketingowe, co chcesz osiągnąć i w jakim czasie. Czy uruchomimy działania zwiększające świadomość marki, czy sprzedaż?
- Spis materiałów, które będą nam do tego potrzebne (zdjęcia, filmy, grafiki)
- Kalendarz publikacji w social mediach, na YT czy stronie/blogu (czyli co, kiedy i jakie treści)
- Plan reklamowy: za ile, do kogo i gdzie będziemy reklamować.
7. Dobrze działający sklep internetowy
Oczywiście wszystkie powyższe działania spełzną na niczym, jeśli masz sklep internetowy, który nie spełnia kilku wymogów. Jak wspomniałam na wstępie, możesz nie być osobą, która posiada sklep online. Ale w dzisiejszych czasach nic nie stoi na przeszkodzie, aby sprzedawać digital owo to, co standardowo robisz w realu. Do tego może przydać się dodatkowa funkcja sklepu (jeśli już masz stronę www). W przypadku bardzo rozbudowanych sklepów może to być dedykowany sklep online na własnej domenie itp. Bez względu na wielkość tego sklepu jest kilka zasad, których należy się trzymać.
- Oryginalne opisy produktów. Możesz sprzedawać kilka produktów, a możesz mieć ich tysiące. Zazwyczaj przy kilku produktach nie ma problemu, aby stworzyć do nich oryginalne opisy. Zwłaszcza wtedy, gdy są one powiązane stricte z twoją marką. Gorzej, gdy masz sklep z produktami szeroko dostępnymi, nie marki własnej i jest ich setki czy tysiące. Tu pomoc dobrego copywritera będzie wymagana.
- Ciekawe zdjęcia. To samo dotyczy niebanalnych zdjęć. Powinny być autorskie i najlepiej przedstawiające dany produkt.
- Automatyzacja procesów. Nic tak nie ułatwia życia sprzedawcom oraz ich klientom jak automatyzacja sprzedaży. Im więcej rzeczy dzieje się samo bez udziału klienta, tym lepiej. Lubimy działać szybko i intuicyjnie, dlatego dobrze działający sklep internetowy nie może sobie pozwolić na żadne uchybienia w tym zakresie.
Jeśli nie wiesz, jak się zabrać za skuteczną promocję online, to chętnie pomożemy ci w naszej PJK Agencji Interaktywnej wprowadzić powyższe kroki do twojego biznesu.