Zastanawiasz się, co to takiego agencja interaktywna i dlaczego warto inwestować w nowoczesne działania marketingowe? Czy prowadząc firmę warto przesunąć budżet reklamowy w stronę kreatywnej promocji w internecie? Dlaczego współpraca z agencją interaktywną to najlepszy wybór w budowaniu swojej marki online oraz w zwiększaniu widoczności swojego brandu w sieci? W tym artykule odpowiadamy na te wszystkie pytania.

 

Czym jest agencja interaktywna?

Agencja interaktywna to rodzaj agencji marketingowej, która swoje działania w kreowaniu wizerunku osoby/firmy przeniosła do internetu. Liczba osób zainteresowanych promocją marki tego typu stale rośnie.

Jak wynika z szacunków, w Polsce mamy około 2.1 mln stron internetowych i 72% gospodarstw domowych używających internetu. 

Agencja interaktywna to nowoczesna forma agencji reklamowej. Ten typ agencji marketingowej wykorzystuje najnowsze technologie i trendy w komunikacji marketingowej.

Aby osiągnąć odpowiednią konwersję, widoczność i pozycję w wyszukiwarkach, niezbędne są kreatywne i spersonalizowane działania. Te działania pomagają dotrzeć konkretnie tam, gdzie pojawia się zapotrzebowanie na towar czy usługę.

Twój potencjalny klient to już nie osoba potrzebująca informacji, czy coś jest warte zakupu, czy nie. Teraz klient chce przyczyniać się do ulepszeń, jakie możesz wprowadzić w swojej firmie dla wspólnej satysfakcji. Dlatego odpowiednio dobrana komunikacja to główny trend w dzisiejszym modelu publikacji treści reklamowej. 

 

agencja interaktywna

 

W czym może ci pomóc agencja interaktywna?

Narzędzia, jakimi dysponują agencjeułatwiają uzyskanie informacji zwrotnej i reakcji, śledzenie zachowań, uzyskanie opinii, czy monitoring sieci. Bliski kontakt z klientem, jaki daje interaktywny marketing, pozwala szybko uzyskać dane statystyczne potrzebne do dostosowania najlepszej oferty produktowej.

Czym zajmuje się agencja interaktywna:

  • stworzenie portfolio w postaci strony www 
  • przygotowanie sklepu online  
  •  działania SEM (pozycjonowanie + płatna reklama) 
  •  content marketing (marketing treści) 
  •  komunikacja + social media marketing (marketing w mediach społecznościowych) 
  •  video reklamowe + publikacja  
  •  kampanie reklamowe online  
  •  copywriting (pisanie tekstów)
  •  szkolenia marketingowe 
  •  identyfikacja wizualna i brandingowa
  • strategia i koncepcja contentowa (tworzenie, redakcja i korekta tekstów) 
  •  newsletter i email marketing (tworzenie baz danych klientów, RODO) 
  •  wdrożenie i prowadzenie bloga  
  • marketing offline  
  • monitoring strony www oraz zachowań jej użytkowników 
  •  pomoc w przekształcaniu marki do oczekiwań klientów 

Każde działanie, które ma podnieść rangę twojego brendu, powinno być poparte wcześniejszą analizą. Stwierdzenie “klient ma zawsze racje” staje się dzisiaj wytyczną w działaniach promocyjnych. Zaufanie, opinia, budowanie relacji – to wszystko prowadzi do zwiększonej lojalności klientów. 

Czy wiesz, że statystycznie opinia lojalnego klienta jet zazwyczaj wysłuchana średnio przez 3 – 5 osób. Pamiętaj, że większe zainteresowanie uzyskasz przez większą transparentność i dzielenie się szczegółami na temat tego, co robisz

Dbanie o dialog ze swoją społecznością i ciągła komunikacja na najwyższym poziomie to najważniejsze zadanie agencji interaktywnej działającej w twoim imieniu. 

Czy opłaca się współpracować z agencją interaktywną?  

Zastanawiasz się, czy do rozwoju twojego biznesu potrzebny ci marketing online? Nie wiesz, czy działania agencji interaktywnej mogą ci się opłacić?

Podam pewien case z życia wzięty. Posłużę się przykładem dzisiejszych przedszkolaków i dzieci dopiero zaczynających szkołę. Bez czego nie wyobrażałeś sobie życia w wieku 6-7 lat?  Bez bajek Disneya, Hanna – Barbera?

Współcześnie trzeba jeszcze do bajek dołączyć historie rówieśniczek publikujących swoje filmiki na YouTubie. To pokolenie jest już wychowywane w erze internetu i jest typowo cyfrowe.

Nie ma się zatem co dziwić, że reklama online dogania promocję w telewizji i rok do roku rośnie o niemal 10%. Wydatki w Polsce na interaktywny marketing to już  ponad 4 mld zł. 

Możliwość interakcji, jaką można uzyskać ruchem w sieci, warto wpleść w standardowe działania promocyjne. 

Pierwszy krok właśnie zrobiłaś/eś, szukając informacji o agencji interaktywnej i myśląc o swoim miejscu w sieci. W drugi kroku możesz wybrać kontakt do nas. Zachęcam do niezobowiązującego maila z pytaniami, jakie nasunęły ci się podczas lektury tego artykułu. Możesz też dodać własne przemyślenia.

Wiedzę i doświadczenia przekazujemy za free i na każdego maila obiecujemy merytorycznie odpowiedzieć! A jeżeli myślisz, że Cię nie stać na nasze usługi to wiedz, że nas też nie stać na tradycyjny marketing 🙂