Stworzenie planu jest czymś niby oczywistym. A jednak z doświadczenia wiem, że ten pierwszy krok jest bardzo często pomijany i niedoceniany. Dlatego zobacz krótką ściągę, która pomoże Ci zobaczyć, czym może zaowocować współpraca z Agencją Interaktywną i na co trzeba się nastawić.
- Określamy cel działania współpracy z Agencją Interaktywną
Aby uniknąć błędów w planowaniu, warto już na samym początku odpowiedzieć sobie na pytania:
– Do kogo chcę skierować przekaz?
– Kto ma być idealnym odbiorcą?
– Jaki chcę osiągnąć cel, wysyłając dany komunikat?
Pewnie większość osób powie, że jest to oczywiste. Sprzedaż!
No niby tak – firma musi zarabiać. I to jest jej główny nadrzędny cel. Ale naprawdę w internecie jest mnóstwo różnych działań, które nie tylko bezpośrednio wpływają na sprzedaż-celem może być zapis na newsletter, polubienie posta, subskrypcja, odwiedzenie strony, zakup, zostawienie kontaktu itd.
Możemy budować wśród odbiorców świadomość, poszerzać wiedzę o marce, tworzyć relację, społeczność aż w końcu z wyselekcjonowanej grupy możemy trafić w konwersję, jaką jest np. sprzedaż danego produktu.
Ponieważ wachlarz możliwości jest szeroki i cele działania są różne, warto już na początku współpracy z Agencją Interaktywną zaplanować poszczególne działania. To ułatwi nam stworzenie swoistego tunelu sprzedażowego. To jest gwarantem udanego sukcesu sprzedażowego każdej firmy.
- Na te działania podczas współpracy z Agencją Interaktywną zwróć uwagę.
Działania marketingowe w sieci mogą wykorzystywać różne kanały dotarcia do odbiorców. Dlatego na początku zawsze planujemy, w jaki sposób będziemy działać na płaszczyźnie różnych obszarów, a są nimi m.in.: Social Media, kanał YouTube, strona www i pozycjonowanie SEO, sklep internetowy, mailingi i newsletter. A także płatne kanały dotarcia m.in. Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads.
Zobacz, czym zajmujemy się dokładnie w naszej Agencji Interaktywnej: Czym zajmuje się agencja interaktywna
Najlepiej sprawdza się wykorzystanie drzewa zadań opartego o różne kanały ze zmiennymi celami. Wszystko po to, aby skutecznie dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej.
Odpowiednie targetowanie jest kluczem do sukcesu.
Pamiętajmy, że w marketingu internetowym działamy równoległe w trzech obszarach:
Budowanie świadomości marki — działania działające na świadomość i zasięg (POZNAJ)
Budowanie relacji — działania wzbudzające zaufanie (POLUB)
Konwersje — działania zamykające pewne etapy (ZAUFAJ, KUP)
- Ustalamy formę współpracy
Działania digitalowe muszą być zaplanowane w czasie. Do tego niezbędne jest ustalenie budżetu, jakim będziemy dysponować na poszczególne działania.
Aby dobrze określić budżet, tworzymy mediaplan, który jest spisem wszystkich mediów, które wykorzystamy do kampanii. Wtedy wybieramy skuteczne formaty na podstawie grupy docelowej i dostępnego budżetu.
Na tym etapie należy wziąć pod uwagę nie tylko koszty samej płatnej kampanii, ale również koszty przygotowania projektu i określenie formy treści (content video, teksty, grafiki).
Przystępując do współpracy z Agencją Interaktywną, tworzymy także brief. To w nim zawierane są podstawowe wytyczne co do ustalonych działań.
- Czas współpracy z Agencją Interaktywną
Podjęcie współpracy z Agencją Interaktywną nie oznacza ślubów wieczystych. Ale faktycznie skuteczne projekty są często sporymi maratonami. Dlaczego? Dlatego, że działania marketingowe w zasadzie rozwijają firmę i nigdy się nie kończą.
I etap współpracy — Planujemy działania
II etap współpracy — Wdrażamy poszczególne projekty
III etap współpracy — Analizujemy, Sprawdzamy
IV etap współpracy — Poprawiamy i na podstawie wyników planujemy kolejne
Zobacz także: 7 sposobów na skuteczną promocję online
Agencja PJK specjalizuje się w skutecznym dotarciu do odbiorców online. Chętnie dodamy skrzydeł Twojemu biznesowi.