O czym nie możesz zapomnieć, aby stworzyć sprzedającą stronę produktową? Strona produktowa jest ważną częścią sklepu internetowego i ma ogromny wpływ na poziom sprzedaży. Ważne jest, aby była zgodna z tzw. zasadami UX (user expierence), czyli dawała jak najlepsze odczucia dla użytkowników.
14 sposobów na to, aby stworzyć sprzedającą stronę produktową
Strona produktowa często bywa też inaczej nazywana- landing page – czyli stroną lądowania.
Nie tylko mów, ale też pokaż
Aby stworzyć sprzedającą stronę produktową, nie wystarczy tylko opisać produkt od A do Z. Warto popracować nad jej wyglądem wizualnym, czytelnością, nad kolorami. Strona powinna być spójna graficznie. Powinna zawierać określoną cenę i wyraźnie ukazaną promocję, jeśli taka jest. Dobra strona produktowa może też mieć elementy storytellingu (czyli historii o produkcie, jego twórcy czy opowieści klienta itp.).
Call to action
Strona produktowa powinna zawierać jasno określone jedno skierowanie do działania – „Kup Teraz”, „Chcę dołączyć”, „Dodaj do koszyka”, „Chcę to mieć”, „KUPUJĘ”. Najlepiej aby guzik wpływający na CTA był w dobrze widocznym kolorze i zajął miejsce w kilku punktach na stronie sprzedażowej.
Postaw na intuicyjność
Nikt nie lubi błądzić tym bardziej na stronie internetowej, gdzie bardzo szybko coś może nas rozproszyć. Dlatego koniecznie postaw na intuicyjną obsługę i stronę tak stworzoną, aby klient nie miał żadnych wątpliwości, gdzie jest, po co tam jest, gdzie ma kupić i jak ma to zrobić.
Dobry opis też pomaga
Klient powinien mieć możliwość zapoznania się z wszelkimi danymi na temat produktu. Są osoby, które kupują pod wpływem opinii innych osób lub dokonują emocjonalnych zakupów. Jest jednak pewna grupa klientów, która podchodzi bardzo wnikliwie do zakupów i potrzebuje dużej dawki wiedzy. Dobrze sprzedająca strona produktowa powinna uwzględniać te preferencje.
Najczęstsze pytania
Tu możesz umieścić proste pytania i odpowiedzi, z jakimi najczęściej się spotykasz np. opcje dostawy, reklamacji, informacje o zwrotach, zasadach zakupu, możliwości wystawienia faktury itd.
Social proof – jak to ugryźć?
Social proof to nic innego jak dowód społeczny. Opinie klientów to mocny as w rękawie każdego sprzedawcy. Nie zapomnij wykorzystać go, aby stworzyć sprzedającą stronę produktową
Znajdź „dlaczego”
Ludzie lubią sobie wizualizować cele, a przecież w efekcie końcowym to właśnie twój produkt, ma doprowadzić do tego celu. Pokaż zalety językiem korzyści i przedstaw efekty, bo to najbardziej ciekawi odbiorców.
Zamówienie ma być przyjemnością
Sprawdź koniecznie ścieżkę zakupu swojego produktu – czy guzik „dodaj do koszyka” działa prawidłowo. Czy klient wie, co stanie się dalej? Jakiej formy płatności ma użyć. Czy wie, jak szybko i skutecznie może zrealizować zamówienie, podając przy tym najmniejszą możliwą ilość danych?
Zadbaj o wysyłkę
Zdarza się tak, że klienci rezygnują z zakupu danego produktu, ponieważ nie mają możliwości skorzystania z odpowiedniej formy dostawy. Są tacy, którzy są zwolennikami tylko przesyłek kurierskich. Jeszcze inni wolą elastyczność, dlatego wybierają paczkomaty lub odbiór w punkcie. Jeszcze inni mają tylko pocztę w pobliżu i jest to ok. Należy dobrać najróżniejsze formy wysyłek do preferencji klientów.
Transakcje wiązane
Proponuj klientom oferty powiązane do sprzedaży. To mogą być produkty typu up-sell (zamiast obecnie przeglądanego produktu), cross-sell (proponujesz je dodatkowo do koszyka) czy typu one time offer (oferty ograniczone czasowo, dostępne podczas zakupu).
Grafika więcej warta
Warto pokazać produkt z różnej strony lub w różnych okolicznościach. Ludzie lubią sobie wizualizować cele, a przecież w efekcie końcowym to właśnie twój produkt, ma doprowadzić do tego celu. W przypadku rozwiązań elektronicznych świetnie sprawdzają się mockupy, które pomagają z wizualizować produkt w akcji.
Zobacz też – E-commerce: jak to wygląda w Polsce?
Ikonki i przejrzystość
Ludzie zazwyczaj najpierw skanują wzrokiem stronę i jeśli jest ona w stanie zwrócić ich uwagę w kilka chwil, to zostają dalej. Aby przyciągnąć uwagę klienta i skupić jego wzrok warto stosować różnego rodzaju grafiki, ikonki, obrazki. Wszystko to, co pozwoli mu szybko zwizualizować dane zagadnienie. Dzięki stosowaniu ikon i grafik strona staje się bardziej przejrzysta.
Pamiętaj o formalnościach
Na stronie produktowej nie powinno zabraknąć informacji o RODO oraz regulaminu zakupu. Klienci chcą się czuć bezpiecznie, dlatego stwórz im takie warunki zakupów.
Szybkość ma znaczenie
Większość ludzi opuszcza stronę, która nie może się załadować przez 3 sekundy. Zadbaj o to, aby klient miał możliwość jak najszybszego wyklikania swoich zakupów. Bez zbędnych kroków i podawania nikomu niepotrzebnych informacji (umówmy się, że ty chcesz wiedzieć o klientach jak najwięcej, wcale nie oznacza, że im to umila zakupy w twoim sklepie).
Grafiki zawierają fragmenty strony lądowania dla e-booka (strona dostępna tutaj – E-book PIĘĆ(set) pomysłów, porad i wskazówek na oszczędzanie. Jak skutecznie zmniejszyć wydatki w domu
Skontaktuj się z nami, jeśli nie wiesz jak skonfigurować swój sklep online. Już wkrótce opiszemy, jak może wyglądać wdrożenie sklepu internetowego. Bądźmy w kontakcie!