Facebook jest świetnym narzędziem, które umożliwia dotarcie do szerokiej grupy odbiorców za stosunkowo niewielkie pieniądze. Zobacz, co daje reklama na Facebooku.

Reklama na Facebooku – jak zacząć

❌ Określ jasno cel kampanii – w tym momencie Facebook oferuje utworzenie kampanii reklamowej na kilka głównych celów. W zależności, jaki chcesz osiągnąć efekt, masz do wyboru cel:

 
Konwersje (Wyświetlanie reklam osobom, które z największym prawdopodobieństwem podejmą wartościowe działania, takie jak dokonanie zakupu lub dodanie informacji o płatnościach, w Twojej witrynie, aplikacji lub Messengerze.
 
 
 
Rozpoznawalność marki (Wyświetlanie reklam osobom, które z największym prawdopodobieństwem je zapamiętają)
 
 
Zasięg (Wyświetlanie reklam maksymalnej liczbie osób)
 
 
Ruch (Skieruj odbiorców do miejsca docelowego, takiego jak witryna internetowa, aplikacja, wydarzenie na Facebooku lub konwersacja w Messengerze)
 
 
Aktywność (Uzyskanie większej liczby polubień strony, reakcji na wydarzenia lub posty, komentarzy lub udostępnień)
 
 
Instalacje aplikacji (Wyświetlaj reklamę osobom, które z największym prawdopodobieństwem pobiorą aplikację i będą z niej korzystać)
 
 
Wyświetlenia filmu (Wyświetlanie odbiorcom reklam wideo)
 
 
Pozyskiwanie kontaktów 
 
 
Sprzedaż z katalogu (Użycie docelowej grupy odbiorców w celu wyświetlania odbiorcom reklam z przedmiotami z katalogu)
 
 
Ruch w firmie (Wyświetlaj reklamę osobom, które z największym prawdopodobieństwem odwiedzą Twoje fizyczne sklepy, gdy będą w ich pobliżu)
 
 
Wiadomości (Zachęć więcej osób do wysyłania Twojej firmie wiadomości w Messengerze lub Instagram Direct)
 

❌ Wybierz odpowiednią grupę docelową

Reklama na Facebooku daje szerokie możliwości, jeśli chodzi o określenie grupy docelowej. Facebook umożliwia dotarcie do odpowiedniej grupy za pomocą m.in. lokalizacji, wieku, płci, języka, zainteresowań, zachowań, a także osób odwiedzających stronę czy sklep. Do reklamy możemy też wykorzystywać posiadane kontakty. Tworząc grupy na Facebooku mamy szansę korzystania z grup tzw. „look like”, które są najbardziej idealnym odzwierciedleniem danej grupy docelowej.

❌  Określ miejsce wyświetlania reklam

Tu też mamy bardzo szerokie pole manewru. Facebook daje nam dostęp do aktualności Facebooka i Instagrama, do krótkich relacji, messengera, a także aplikacji partnerskich Audience Network.

❌ Monitoruj efekty

Każdy reklamodawca może rozpocząć korzystanie z pomiaru na Facebooku. Jeśli wyświetlasz reklamy na Facebooku, Instagramie, w Messengerze lub Audience Network, możesz swoje reklamy kontrolować za pomocą Menedżera Reklam.

1,6 mld ludzi na całym świecie kontaktuje się z małą firmą za pomocą Facebooka

Reklama na Facebooku

 

Reklama na Facebooku – jakie są korzyści?

✅ Pozwala dotrzeć do większej grupy klientów 

✅ Buduje twój wizerunek w sieci

✅ Zwiększa rozpoznawalność marki

✅ Kieruje ruch na twoją stronę 

✅ Wpływa na budowanie zaangażowanej społeczności 

Reklama na Facebooku to:

✅ Więcej polubień na Fanpage 

✅ Większa aktywność pod postami 

✅ Większy zasięg – docieraj do osób które są w pobliżu

✅ Możliwość pozyskania kontaktów

Zainstaluj Pixel Facebooka, aby zwiekszyć skuteczność reklamy

Pixel to kod, który w bardzo dobry sposób połączy Twoją stronę internetową lub sklep z fanpagem firmy. Dzięki temu zyskasz szczegółowe dane na temat odbiorców i zainteresowań grupy docelowej.

Pomagamy budować wizerunek w sieci. Dodajemy biznesom skrzydeł. Kontakt do wsparcia w sprawie facebooka – kliknij