Strategia marketingowa to choćby zarządzanie treścią, gwarantujące wysoką pozycję strony internetowej. Można to osiągnąć przy pomocy zoptymalizowanych kampanii reklamowych. Agencja interaktywna pomaga wprowadzać określone działania online, które w najszybszy sposób poprawiają korelacje z potencjalnymi klientami.
Strategia marketingowa i komunikacja
Strategia komunikacji marketingowej jest tworzona przez analizę najskuteczniejszych metod interakcji z zainteresowanymi twoim produktem lub usługą. Każde działanie powinno być poparte określeniem celu kampanii reklamowych. Sytuacje gdzie błędnie kierowano dobrą treść, są niezwykle częste. Modele promocji oparte na ilości, a nie jakości pozyskanych klientów, przynoszą rezultat w postaci zwiększenia widoczność twojej osoby lub firmy, ale nie mają wpływu na realną sprzedaż. Dlatego o wiele większe znaczenie ma usystematyzowanie pracy w taki sposób, aby móc korzystać z narzędzi do monitoringu zachowań klientów i skierować swoje działania w stronę nowych, bardziej efektywnych kanałów. Dysponując narzędziami do zarządzania treścią, bez problemu stworzysz zoptymalizowaną strategię marketingową.
Najefektywniejsze kanały promocji według ich skuteczności:
- Email marketing
- Content marketing
- SEO
- Targi/konferencje
- Płatne wyszukiwania
- Prasa opiniotwórcza
- Płatne social media
- Telemarketing
- Retargeting/remarketing
- Marketingowe programy partnerskie
- Reklama graficzna online
- Reklama płatna radio/tv
- Reklama video online
Jak widzisz trzy pierwsze pozycje o najwyższej skuteczności to twoje przyszłe „kanały priorytetowe”. Komunikacja przy ich pomocy tworzy trzon dobrej strategi marketingowej.
Twoja pozycja w internecie
Nie ma znaczenia, jaki jest profil działalności twojej firmy. Możliwe, że nie masz jeszcze doświadczeń z nowym rodzajem promocji, jakim jest atrakcyjna firmowa strona www. Z samego faktu posiadania strony internetowej, nie będziesz miał od razu tysiąca nowych zleceń lub sprzedanych produktów. Ale z drugiej strony nie myśl, że nie jesteś w stanie wiele osiągnąć w internecie, „będąc tylko słabą konkurencją” dla światowych marek.
Wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania nie osiągniesz już samą obecnością w necie. Potencjał, jaki daje internet szybko został zauważony i konkurencja w dostarczaniu i zarządzaniu treścią wrasta każdego roku o kilkanaście procent. Tort w postaci potencjalnych klientów dzielony jest na coraz mniejsze kawałeczki, a walka nie toczy się już o porcje a o okruchy.
Zmiana nastąpiła też u odbiorców dostarczanej treści. Coraz większa uwaga kładziona jest na model komunikacji i transparentność firmy. Cena ciągle kusi, ale nie jest już tak kluczowa w podjęciu decyzji zakupowej.
Agencja interaktywna i twoja strategia marketingowa
Zobacz, co może zrobić agencja interaktywna dla twojej strategii marketingowej:
- Badanie profilu osobowego potencjalnych klientów z uwzględnieniem preferencji zakupowych;
- Analiza istniejącej strony internetowej pod względem atrakcyjności zamieszczanej treści;
- Pozycjonowanie strony internetowej – skuteczne planowanie zamieszanych słów kluczowych;
- Prowadzenie bloga o tematyce z wiązanej z obsługiwaną branżą;
- Stworzenie profilu firmy na Facebooku, prowadzenie grupy dyskusyjnej, działalność wizerunkowa w social mediach;
- Aktywna obecność na forach branżowych;
- Budowa i obsługa listy mailingowej;
- Budowa własnego sklepu internetowego lub sklepu na najpopularniejszych portalach aukcyjnych i sprzedażowych;
- Organizacja webinariów (internetowe wykłady), produkcja treści promocyjnych audio i video;
- Analiza oraz organizacja współpracy w działaniach marketingowych partnerów firmy;
- Pomoc w organizacji kampanii reklamowych na rynkach zewnętrznych;
- Automatyzacja strategii marketingowej.
To zaledwie 12 punktów, które stanowią zarys wszystkich działań, jakie można wprowadzić w twojej firmie.
Jak to u nas działa
Po analizie i określeniu celów, zarządzanie treścią na twojej przyszłej lub obecnej stronie internetowej może być lepiej zoptymalizowane i efektywniejsze.
O gwarancji skuteczności w PJK Agencja Internetowa możemy mówić bez obaw. Czas realizacji działań uzależniony jest w dużej mierze od profilu działalności i budżetu reklamowego, jaki każda firma wspólnie z nami ustala.
Statystycznie zainwestowana złotówka w tego typu promocję, daje ROI (zysk z inwestycji) = 2,20 zł. W 2017 roku pierwszy raz nakłady na reklamę online były większe niż na tradycyjny marketing. Jeżeli jesteś małą firmą lub dopiero myślisz o działalności, nie zniechęcaj się skromnym budżetem. Część działań strategii marketingowej możesz wykonać sam, ważne aby ktoś mógł ci wskazać kierunek i drogę do twojego celu.
A jak działa twoja strategia marketingowa? Zapraszamy do kontaktu